Mi az Ezotéria?

2022/06/16. - írta: kiscsillag_86

  

Egyszer még nagyon régen a wiki segítségét alkalmazva meg pár oldalt fogva leírtam. Még mindig meglep, hogy megannyi fantasy könyv után van, aki nem tudja mit is jelent.
Tisztázzuk az elején, ezek az emberek nem kevesebbek. Lehet érdekelné őket a téma csak nem jött velük szembe.
Akkor most az Internet segítségével megpróbálom megint összefogni mit is jelent és mi tartozik ide.
Szóval, az Ezotériát több helyen máshogy kategorizálják. Az igazság az, hogy senki sem tudja pontosan micsoda, csak tapogatózik és behatározza, mert ha az ember megnevezz valamit attól már nem fél, sőt. Úgy érzi irányíthatja, birtokolhatja.
Az ezotéria tulajdonképpen a saját tudásod. A lelki fejlődés során – már aki tudomásul veszi, hogy kicsit más mint a többi és rálép ennek a fejlődésnek az útjára – szembe fog találkozni ezzel a jelentéssel.
Mikor elkezdesz lelkileg fejlődni, minden egyes fejlődés során szembe fogsz találkozni olyan emberekkel akik segítenek ebben. Lehet lesz olyan aki nem foglalkozik ezzel a világgal, de olyan dolgot fog tanítani amire neked szükséged van. Minden egyes jó vagy rossz, egy tanítás. Egy plusz, ami a te lelki fejlődésednek szükséges.
Lesz olyan aki melletted marad. Barátod lesz, szerelmed, társad, aki lehet még meg is megérti vagy legalább is elfogadja majd ezt a világot és támogatni fog. Aztán, olykor eltávolodtok, egy ideig nem beszéltek – ilyen történt meg velem a legjobb barátnőmmel – majd ott folytatjátok, mintha mi sem történt volna.
Biztos, ha könyves boltban jársz – ha nem tetted meg még tedd meg ha érdekel a téma – álltalába legalább is Ezotéria felirat alatt találhatsz könyveket. Ha máshol nem is, a nagy Alexandria könyvesboltba a nyugatinál biztosan.
De lehet ha írom, hogy Müller Péter biztosan beugrik, hogy ja! Az ő neve ismerős. Na ő is ír ilyen könyveket. Sőt, ő is írt egy meghatározást, amit itt el is olvashatsz: https://nlc.hu/ezvan/20080319/muller_peter_mi_is_az_az_ezoteria_/
Mik tartoznak pontosan még alá: (https://hu.wikipedia.org/wiki/Ezoterika (nem minden igaz a lényeget kiemeltem)
o    okkultizmus
o    mágia
o    alkímia
o    asztrológia
o    spiritualizmus
o    teozófia
o    gnoszticizmus
o    kabbala
o    püthagoreusok
o    antropozófia
o    szabadkőművesség 
o    rózsakeresztesek stb.
       vallási jellegű irányzatok:
o    jóga
o    tantra
o    wicca, újpogányság, boszorkányság
o    ezoterikus buddhizmus (vadzsrajána)
o    kasmíri-saivizmus
o    ezoterikus kereszténység
o    sámánizmus
o    sátánizmus
o    szúfizmus
o    taoizmus
o    orfikus tanok stb.
Eszközök
Ez valahogy mindig kimarad mindenhol, de fontosnak tartom
Mindenkinek megvan a saját maga kis elképzelése.
Van aki keresztet tesz ki a falra, asztalra.
Van olyan aki buddha szobrot, vagy szerencsehozó macskát. Feng Shuit.
Álomfogót
Én például az asztalomon Bastet Szobrát tartom (keresztény vagyok) de nagyon rég óta megvan, egyszer szembe jött velem, akkor csak a macska szeretetem miatt vettem aztán kiderült miért is jött velem szembe a szobor. De ezt majd szintén egy másik bejegyzésben.
Aztán gyertya
A gyertyák nem csak illatuk miatt, és fényességük miatt jó. Mágiára is.
Gyetya mágia üsd be, vagy ha bemész lehet még beszerezhető Richard Webster Gyertya mágia és Amulettek Talizmánok
A gyertya mágia sok mindenben meg tud erősíteni. Különböző színek, különböző mágiánál segíthetnek.
 
Kiemelném, a mágiát mindenkor csak is jóra és csak jóra használd nem mások ártására, mert amit teszel vissza jön. Lehet nem azonnal, de ha ártasz az visszajön kamatostul. Szóval akár szerelmi kötés, vagy bármi más, csak okosan! Másnak, másoknak is árthatsz vele!
 
Rúna kövek
A kelta és germán népek körében volt használatos. Jós eszközként használták. Úgy működik mint a tarot. 
Saját tapasztalat: 
A múltkor kiesett pár gyufa lefotóztam utána néztem és innen egy jel volt ami megerősített a napok alatt feltett kérdésemben.
Amulettek és talizmánok
Van aki keresztet hord megint más, teljesen mást. Van aki erőt szentesít neki és megint más ember csak hordja.
Nekem is van keresztem, de inkább a Sárkányaimat szeretem hordani.
Nem vagyunk egyformák erre azt szoktam mondani. Régen Bastet medálom volt, de költözésnél, mint minden más ott maradt az exemnél.
Aztán Füstölők. Jó illatra is, de megtisztítani vele, teret, házat, eszközöket.
És ha már eszközök. Inga, Pálcák, tarot kártya, van akinek van Jósgömb is.
Biztos hosszú még a sor én a magam részéről, Inga és tarot párti vagyok, továbbá Álomfejtés, ha álmodok.
Gondolkozom még, de akkora ez a téma egy csomó minden kimaradt én pedig csak dióhéjba akartam összefoglalni a dolgot. Így is három oldal lett. : )
Ha bárki bármivel szeretné kiegészíteni nyugodtan, írj kommentet.
2021. aug. 24.
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nightflower.blog.hu/api/trackback/id/tr418143468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása