(15.)

2023/07/16. - írta: kiscsillag_86

Covid Blogom 2020

 

Eredetileg egy #Maradj Otthon kinézettel indult az egész, aztán menet közben döntöttem úgy, hogy legyen inkább Húsvéti, az van közelebb.

Szóval, ezen a héten most ez a csidi-csudi egyszerű, de nagyszerű kinézet lesz."G-Portál"

Maga a Blog.

 

Ma egész nap mostam, kenyér kel, mosogattam, gyurmáztunk, nyomdáztunk.

El is telt a délelőtt, aztán fél három óta kinn ülünk. Más, úgy nem történt.

Viszont elmaradtam pár dologgal azokat szeretném pótolni.

 

Házi Törökméz

 

 

Házi kenyér

 

 

Gyerek szoba vagy ajtó dísz

 

 

 

A receptek magában egyszerűek, de van amivel kísérletezni kell, lásd kenyér.

Teljesen esélytelen, hogy leszeded, a netről összetákolod az alapanyagokat és már némi idő után a sütőben eheted is a Kenyeret.

Az én receptem fél kg liszttel indul, fél élesztőt megkelesztek egy kis cukorral langyos tejjel pohárban lefedve. Miután már jó habos öntöm rá a lisztre és összekeverem. Az edényt letakarom, és ekkor jön a várakozás.

Az én igazán jól sikerült kenyereim 3-4 órát, de van ami fél napot is kelt.

Mikor jól megkelt folyamatosan keverem össze, adagolom hozzá kis mértékbe a lisztet. Mikor jól összeállt – itt gyúrom kézzel - és már nem ragad, kerek kilisztezett tortaformába teszem.

 

sütőt előmelegítem kezdetben 160 fokon alsó felső sütésre tekerem a sütőt. A kenyér alá a sütőbe vízzel teli edényt teszek. A kenyerem tetejét bevagdosom. A sütőbe teszem, fél órát hagyom. 

Fél óra után kevés vízzel tetejét megkenem, 170 fokra tekerem a sütőt.

Ha szépen barnul, akkor 180 fokra tekerem a sütőt és még kicsit sütöm.


Mikor kész van, kiveszem és kiteszem egy deszkára, míg kihűl. Ha már nem meleg zacskóba tárolom.

Török Méz, egy kis csésze cukorral indul, megolvasztom a cukrot, ha teljesen kész, akkor teszek bele egy kiskanál szódabikarbónát. Ha teljesen felhabozódik, akkor vagy sütőpapírra teszem ami tányéron van, vagy muffin formába öntöm ha kihűlt akkor kicsit szétkell verni húsklopfolóval  aztán lehet fogyasztani. Ha tányéron van, akkor széttördelem.

Felhő alakú dísz meg tényleg marha egyszerű. Én agyszüleményem nem sablonos.

Rajzoltam egy nagy felhőthárom kicsit. Beírod a nagyfelhőbe feketével a gyerek nevét, kiszínezed kékre. Majd a kicsiket is. Nekem volt horgász zsinórom, de jó cérna, zsineg, fonal is.

Kiszurkálod az akasztó részen, ami a tetején van, majd alul a három felhőnek és a három felhőn is. Megkötöd és akaszthatod is. Ennyi.

Ezekkel tartoztam még, mindenkinek jó ügyeskedést kívánok! ;)

2020. ápr. 7.

Címkék: 2020 Covid blog
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nightflower.blog.hu/api/trackback/id/tr5818167923

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása